Randevu için

0216 641 08 08 - 0216 611 58 58

Hizmetlerimiz

Kanal Tedavisi

Bir dişin kurtarılabilmesi için bazen kanal tedavisine başvurulmaktadır. Çok karmaşık kanal tedavisi gerektiren durumlarda kanalların tedavisi için bir endodontistin müdahalesi daha yerinde olacaktır.

Kanal tedavisinde dişin alt dokuları olan mine ve dentinin altında bulunan yumuşak dokular alınmaktadır. Bu dokular halk arasında dişin sinirleri olarak bilinmektedir. Dişhekimliğindeki adı ise pulpa dokusudur. Bu doku son derece yumuşak bir bağ dokusu olup çok ince kanallar şeklinde dişin üst kısmından başlayarak dişin köküne kadar devam eder.

Dişlerde çürük veya kırıklar sebebiyle şiddetli, ağrılar oluşabilir. Bazı durumlarda diş pulpasında oluşan bu bakteriler dişteki sinirlerin ölmesine ve dolayısıyla da dişin ölmesine sebep olurlar. Dişte oluşan bu olumsuz durum dişte baskı oluşturmakta ve dolayısıyla da şiddetli ağrıya sebep olmaktadır. Ayrıca sıcak ve soğuk yiyecek ve içeceklere aşırı hassasiyet göstermemize neden olmaktadır. Bu ağrılar çok şiddetli olup ağrı kesicilere çoğu zaman cevap vermemektedirler. Kanal tedavisi ile diş hekimleri dişte oluşan bu ölü dokuları ve diş kanallarını temizleyerek oluşan basıncı dişten boşaltmakta ve diş ağrısını tedavi etmektedirler. Kanal tedavisi ile iyice temizlenen diş kanallarına operasyon sonrasında ilaç sürülerek enfeksiyon oluşturabilecek tüm mikropların temizlenmesi sağlanmaktadır. Bir kaç gün sonrasında da yeniden diş hekimine görünerek kanallar yeniden kontrol edilmekte ve herhangi bir sorun yoksa dişe dolgu yapılmaktadır.

Eğer dişinizde geçmek bilmeyen ve çok şiddetli bir ağrı varsa hiç vakit kaybetmeden diş hekiminize görünmelisiniz. Çünkü dişte oluşan enfeksiyona müdahale için geç kalınırsa sadece şiddetli ağrı olarak kendini göstermez. Ayrıca dişteki iltihaplanma ve ağrı sebebiyle yüzde şişme ve apse de (iltihaplanma) ortaya çıkar. Bu durumda tedavi süresi uzar ve sorun büyür. Bazı durumlarda çok geç kalınıp dişin çekilmesi zorunlu olabilir. Bu ağrıyı gidermek için ağrı kesici kullanmak çoğu zaman işe yaramadığı gibi işe yarasa da çok geçici bir çözümdür. Sadece sorunu ertelemenize ve ileri için çok ciddi problemlerle karşılaşmanıza neden olur. Dişteki ölü ve enfeksiyonlu sinirlerin alınması tüm ağrıyı ortadan kaldıracağı gibi erken müdahale ile dişin çekilerek kaybedilmesinin de önüne geçilmiş olur. Eminiz ki seçim yapma şansınız olsa sizler de dişinizi kaybetmemeyi seçersiniz.

Kanal tedavisi 2 - 3 seans süren bir tedavidir. İlk olarak tedavi öncesinde bölge lokal anestezi ile uyuşturularak ağrı hissedilmemsi sağlanır. Daha sonra dişteki çürükler varsa temizlenerek dişin sinirlerine ulaşılmaya çalışılır. Dişteki sinirlerde daha önceden de belirttiğimiz gibi minenin hemen altından dişin köküne kadar uzanır. Dişin köküne ulaşabilmek için dişte kavite açılır. Dişteki ölü sinirler bir gaz sıkışması oluşturur. Ağrıya sebep olanda zaten bu basınçtır. Kanallar açıldıkça bu basınç dışarıya çıkar. Kötü bir kokusu vardır. Dişteki tüm sinirler temizlendikten sonra dişin doldurulabilmesi için kök kanalı şekillendirilir ve gerekirse bakterilere karşı dezenfektan yerleştirilerek geçici dolgu yapılır. Tüm bu işlemler eksiksiz bir şekilde yerine getirilip sorun olmadığı görüldükten sonra da dişe kalıcı dolgu yapılarak kanal tedavisi işlemi tamamlanır.

Kanal tedavisi sonrasında her zaman direkt dolgu yapılamayabilir. Bazı durumlarda dişte fazla madde kaybı varsa kalan diş duvarlarını destekleyecek ve onların ileride kırılmasını engelleyecek porselen dolgu (inley) uygulamasına ihtiyaç vardır. Eğer hiç diş duvarınız yoksa o zaman kök kanalınızdan destek alan bir post yapılıp üzerine kuron kaplama uygulanarak dişinizin kurtarılması sağlanabilir.

Kanal tedavileri kuralına göre uygulandığında başarı oranı %90 - %95'in üzerindedir. Bazı durumlarda, kanalların iyi temizlenmemesi veya kanalların tedavisi sırasında kullanılan aletlerin kırılarak kanalı tıkaması, tekrar kanal tedavisi gerekebilir. Yine başarılı olunmazsa kök rezeksiyonu ile diş kurtarılmaya çalışılır. Böylesi bir durumda diş hekiminiz sizi yakın takibe alması gerekir. Dişlerinizi iyice fırçalamalı, diş ipi kullanmalı ve doktorunuza düzenli bir şekilde kontrole gitmelisiniz.

E-Bülten

MESAİ SAATLERİ

Haftaiçi hergün: Sabah 10:00 - Akşam 19:45
Cumartesi günleri: Sabah 10:00 - Akşam 19:45
Telefonda Randevu: 0 216 641 08 08 telefonumuzdan ulaşabilirsiniz.